Vi tar ansvar for et langsiktig og bærekraftig kjøkkenliv.
Vår strategi for bærekraft
Les bærekraftrapporten vårSvenskproduserte, bærekraftige produkter med maksimal levetid siden 1929
Siden 1929 har vi produsert kjøkken i skånske Ballingslöv i Sverige. Det gjør vi fortsatt og vi vil fortsette å gjøre det i mange år fremover. Hele fundamentet til Ballingslöv ligger i å produsere kvalitetsprodukter med lang levetid og være nær kundene våre. Slik har det alltid vært og slik vil det fortsette å være. Vi skaper og produserer produkter som skal kunne brukes i deres maksimale levetid og deretter resirkuleres på en god og naturlig måte. Det føltes bra i 1929, og det føles bra den dag i dag.
Verdikjeden vår
- Verdikjeden vår beskriver hovedområdene i virksomheten, der vi påvirker miljøet og samfunnet på ulike måter i de forskjellige stadiene.
- Vår ambisjon er å lage gode avtrykk så langt det lar seg gjøre, og å redusere de negative.
- Gjennom analyse av verdikjeden vår har vi identifisert hvor vi har størst påvirkning og ut ifra det satt opp aktiviteter og mål.
- På denne måten sikrer vi relevans i vårt bærekraftarbeid og at vi leder innsatsen dit den er mest nyttige.
- Vi har bygget strategien vår på en slik måte at vi oppnår våre egne mål og samtidig bidrar til de globale målene.
Våre hovedpilarer og strategiske initiativer
Basert på verdikjeden og risikoanalysen vår, kjenner vi vår påvirkning og hva vi bør fokusere på. Derfor er bærekraftstrategien vår basert på tre hovedpilarer. Hovedpilarene er delt opp i syv strategiske bærekraftinitiativer, som tar sikte på å tydeliggjøre områdene der vi har gode forbedringsmuligheter.
Optimalisere miljøpåvirkningen vår
• Sirkulær design • Redusere CO2-utslipp • Bærekraftig skogbruk og kvalitetsarbeid hos oss på Ballingslöv.
Styrke menneskers helse og velferd
• Medarbeidernes engasjement • Ansvarsfull arbeidsgiver og samfunnsaktør
Fremme respektfull forretningsetikk
• Ansvarsfulle innkjøp • Transparent kommunikasjon